Zadania z zakresu klasyfikowania przedmiotów dla dzieci
(27)-
Znajdź zbędne słowo nr 1: rzeczownikiZadanie pomoże dziecku odróżniać przedmioty według istotnych cech, rozwinąć myślenie analityczne i wzbogacić zasób leksykalnyczytaj dalej
-
Jednym słowem: uczymy się uogólnianiaZadanie przyczyni się do kształtowania językowej kompetencji dzieci w młodszym wieku szkolnym, rozwoju analitycznego i logicznego myśleniaczytaj dalej
-
Stworzonko, niestworzonko: kto zamieszkuje las?Zadanie przyczyni się do rozwoju logicznego myślenia dzieckaczytaj dalej
-
Uczymy się dobierania czasowników-antonimówZadanie przyczyni się do kształtowania językowej kompetencji dzieci, pogłębienia wiedzy o antonimachczytaj dalej
-
Wesołe sortowanie: dzikie i domowe zwierzętaZadanie, które pomoże nauczyć dziecko sortowania i kategoryzacji oraz poszerzy jego widnokrągczytaj dalej
-
Cztery sezony: liczymy słowaZadanie przyczyni się do kształtowania mownej kompetencji dzieci.czytaj dalej
-
Słowa pomieszały się: wyznaczamy grupy tematyczneZadanie sprzyja kształtowaniu umiejętności poprawnego określania tematycznej grupy słówczytaj dalej
-
Gra-łamigłówka „Trójkąty-łobuzy”Zadanie przyczyni się do rozwoju logicznego, skojarzeniowego typu myślenia, poszerzenia widnokręgu, kształtowania pojęcia związków przyczynowo-skutkowych, rozwinie wyobraźnię przestrzenną, poćwiczy inteligencję i bystrośćczytaj dalej
-
„Więcej-mniej”: porównujemy obiektyZadanie pomoże dziecku rozwinąć umiejętność orientacji przestrzennej oraz porównywać obiekty według ilości i rozmiaruczytaj dalej
-
Znajdź przedmiot (analiza i kategoryzacja)Zadanie-kolorowanka, która pomoże w rozwoju analitycznego myślenia dziecka i umiejętności kategoryzacji, wzbogaceniu zasobu słownictwaczytaj dalej
-
Sortujemy na „zimne” i „gorące”Zadanie, które pomoże dziecku w ćwiczeniu logicznego myślenia i uwagi, sortując zaproponowane obrazki według kategorii „zimne” i „gorące”czytaj dalej
-
Zupa i kompot: wybieramy artykuły żywnościoweZadanie przyczyni się do rozwoju logicznego myślenia dzieckaczytaj dalej
-
Jadalne, niejadalne. Analizujemy obiekty otaczającego świata.Zadanie przyczyni się do rozwoju przedmiotowo-praktycznej kompetencji dzieckaczytaj dalej
-
Mistrz sortowania: myślimy logicznieZadanie przyczyni się do kształtowania kompetencji społecznej, rozwoju umiejętności porównywania, analizowaniaczytaj dalej
-
Zwierzęta. Kto gdzie się znajduje?Zadanie przyczyni się do rozwoju wyobraźni przestrzennej dziecka, uwagi, motoryki małejczytaj dalej
-
Odgadnij i pokoloruj: myślimy logicznieZadanie przyczyni się do rozwoju analitycznego i logicznego myśleniaczytaj dalej
-
Sortujemy przedmioty według miejsca ich użytkowaniaZadanie przyczyni się do rozwoju logicznego i analitycznego myślenia, kształtowania wyobrażeń o przeznaczeniu różnych przedmiotówczytaj dalej
-
Wybieramy przedmioty, które nie należą do zbiorówZadanie przyczyni się do rozwoju logicznego i analitycznego myślenia, umiejętności ustalania powiązań wzajemnych między przedmiotamiczytaj dalej
-
Segregujemy obrazki według kategorii nr 1Zadanie, które pomoże dziecku w rozwoju logicznego myślenia, nauczeniu się segregowania przedmiotów według kategoriiczytaj dalej
-
Wesołe sortowanie: pory rokuZadanie, które pomoże nauczyć dziecko sortowania i kategoryzacji oraz poszerzy jego widnokrągczytaj dalej
-
Uczymy się kategorii „żywe” i „nieżywe” nr 1Zadanie, które pomoże dziecku zrozumieć i nauczyć się kategorii „żywe” i „nieżywe”, a także nauczyć się sortowania wizerunkówczytaj dalej
-
Każdy ma swój wizerunek: styl ubraniaZadanie przyczyni się do wzbogacenia wiedzy o różnych stylach ubraniaczytaj dalej
-
Analizujemy i porządkujemy dane: ożywione/nieożywione, twarde/nietwardeZadanie, które pomoże dziecku w rozwoju logicznego myślenia, umiejętności analizy i uporządkowania danychczytaj dalej
-
Zastanów się i pokoloruj: myślimy logicznieZadanie przyczyni się do rozwoju logiki, umiejętności graficznychczytaj dalej