Karty pracy
Oceń publikację

Nieidentyczne obrazki: rozwój myślenia asocjacyjnego i abstrakcyjnego

Nieidentyczne obrazki: rozwój myślenia asocjacyjnego i abstrakcyjnego

Znajdź parasolkę to materiał dydaktyczny do pracy z dziećmi w wieku 3–5 lat (młodszy i średni wiek przedszkolny), ukierunkowany na rozwój myślenia asocjacyjnego i abstrakcyjnego, logiki, uwagi, percepcji wzrokowej oraz umiejętności identyfikacji przedmiotu na podstawie jego głównej cechy, formy i przeznaczenia, a także na uogólnianie cech w całościowe postrzeganie przedmiotu (przynależność do określonej klasy, rodzaju). Materiał jest zbudowany według logiki tablicy korekcyjnej. Dziecko ma za zadanie znaleźć obrazki, na których znajduje się parasolka. W tabeli przedstawiono nieidentyczne rysunki przedstawiające parasole w różnych stylach (zdjęcia, akwarele, piktogramy, sylwetki itp.). Parasole są przedstawione w pozycji otwartej i zamkniętej, w różnych formach, w postaci fragmentów oraz z różnych kątów widzenia. Wśród rysunków znajdują się również te, które mogą przypominać parasolkę (grzyb, pajęczyna, świąteczny lizak, sześciokąt). Karta pracy będzie pomocna w rozwijaniu umiejętności uogólniania oraz wyodrębniania głównych cech przedmiotu. Zalecana jest do pracy z przedszkolakami oraz w ramach zajęć korekcyjnych z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

OCENA ZADANIA
5.00
(2 ocen)
Liczba pobrań 23