Karty pracy
Oceń publikację

Kiedy tak mówią: uczymy się frazeologizmów

Kiedy tak mówią: uczymy się frazeologizmów

Ćwiczenie jest ukierunkowane na utrwalenie wiedzy o frazeologizmach oraz umiejętność pracy z dodatkowymi źródłami informacji. Na stronie podano siedem frazeologizmów. Dziecku proponuje się napisanie, co oznaczają te frazeologizmy (mieć muchy w nosie – być obrażonym lub w złym humorze; wpaść jak śliwka w kompot – znaleźć się w trudnej, kłopotliwej sytuacji; być na wagę złota – być bardzo cennym i poszukiwanym; porywać się z motyką na słońce – podejmować się czegoś, co jest ponad siły, niemożliwego do osiągnięcia; robić dobrą minę do złej gry – udawać, że wszystko jest w porządku, mimo że sytuacja jest niekorzystna; złapać byka za rogi – odważnie stawić czoła problemowi.). Jeśli dziecko będzie miało trudności podczas wykonywania ćwiczenia, warto sięgnąć do słownika frazeologicznego. W drugim poleceniu dziecko ma odgadnąć i napisać frazeologizmy na podstawie rysunków (rzucać grochem o ścianę, krokodyle łzy). W trzecim poleceniu należy z dowolnymi trzema frazeologizmami wymyślić i napisać po jednym zdaniu. Wykonanie ćwiczeń z karty pracy przyczyni się do kształtowania kompetencji językowych dziecka, rozwinie uwagę dziecka, zachęci je do badania języka ojczystego.

OCENA ZADANIA
5.00
(3 ocen)
Liczba pobrań 69