Karty pracy
Oceń publikację

Analizujemy i porządkujemy dane: ożywione/nieożywione, kłujące/nie kłujące

Analizujemy i porządkujemy dane: ożywione/nieożywione, kłujące/nie kłujące

Zadanie to pomoże dziecku w rozwoju logicznego myślenia, nauczeniu się analizowania i sortowania danych. Zawiera ono listę wyrazów (połączeń wyrazowych), które trzeba przeanalizować i umieścić w czterech komórkach odpowiednio do kategorii w tabeli („diagramie Carrolla”). Zaproponowano rozpatrzyć kategorie „Ożywione”, „Nieożywione”, „Kłujące”, „Nie kłujące”: w takim przypadku słowo „Jodła” znajdzie się w komórce na skrzyżowaniu kategorii „Ożywione”, „Kłujące”. Nazwy roślin, zwierząt i owoców domyślnie zakładają, że jest to kategoria „Ożywione” (jeśli specjalnie nie podano inaczej). W toku wykonywania zadania dziecko będzie mogło uporządkować wrażenia o różnorodności przyrody ożywionej i nieożywionej.

OCENA ZADANIA
5.00
(1 oceny)
Liczba pobrań 8