Karty pracy

Uświadamiamy sobie i nazywamy emocje

Uświadamiamy sobie i nazywamy emocje

Zadanie to pomoże dziecku w rozwoju inteligencji emocjonalnej, nauczeniu się mówienia o swoich uczuciach i emocjach. Najpierw dziecko ma wybrać trzy kolory, które będą odpowiadały częstotliwości powstawania emocji (często, czasem, (prawie) nigdy): tymi kolorami dziecko zamalowuje odpowiednie komórki tabeli tworząc „kolorowy klucz do emocji”. Następnie dziecku zaproponowano przeczytać 20 nazw stanów emocjonalnych w kołach i owalach oraz pomyśleć, o ile często czuje ono ten lub ów stan, a w końcu – pokolorować koła i owale w odpowiednie kolory z tabeli. W toku wykonywania zadania dziecko zwiększy zdolność do autorefleksji, poszerzy zasób słownictwa.

OCENA ZADANIA
5.00
(2 ocen)
Liczba pobrań 1162
Występuje w programach nauczania: