Karty pracy
Oceń publikację

Gra edukacyjna rozwijająca mówienie: używamy poprawnie słów w liczbie pojedynczej oraz mnogiej

Gra edukacyjna rozwijająca mówienie: używamy poprawnie słów w liczbie pojedynczej oraz mnogiej

„Jeden – wiele“ to materiał dydaktyczny (gra językowa) dla dzieci w młodszym i średnim wieku przedszkolnym, skierowany na rozwój mowy. Na arkuszach przedstawiono przedmioty pojedynczo i w grupach po kilka. Zadaniem dziecka jest nazwać to, co widzi na obrazku (jedna truskawka – wiele truskawek). Dodatkowo, zalecamy, aby dziecko nazywało te przedmioty w liczbie pojedynczej i mnogiej (truskawka, truskawki). Taka aktywność będzie korzystna dla umiejętności poprawnego używania słów w liczbie pojedynczej i mnogiej oraz prawidłowego doboru liczebnika jeden (jedna, jedno) i jego zgodności z odpowiednim rzeczownikiem. Wszystkie obrazki są pogrupowane według głównych tematów leksykalnych, które wchodzą w jądro językowe dzieci w wieku 3–5 lat (warzywa, owoce i jagody, owady, ptaki, zwierzęta domowe i dzikie zwierzęta, transport, odzież, naczynia, obuwie itp.), co dodatkowo wspiera rozwój umiejętności kategoryzacji i systematyzacji przedmiotów. Gra będzie przydatna w czasie zajęć w placówkach przedszkolnych i specjalistycznych, a także w domu; wspiera rozwój spójnej mowy, poszerzenie zasobu słownictwa i aktywnego słownika dziecka, jego horyzontów, a także ćwiczy logiczne myślenie, uwagę i pamięć.

OCENA ZADANIA
5.00
(3 ocen)
Liczba pobrań 187