Karty pracy
Oceń publikację

Obserwujemy i opisujemy jesień 

Obserwujemy i opisujemy jesień 

Jaka jest jesień? To zadanie mające na celu kształtowanie kompetencji językowych i przyrodniczych, umiejętności obserwowania i opisywania jesieni. Dziecko proszone jest o ponumerowanie wersów wiersza Władysława Broniewskiego, ułożenie ich w odpowiedniej kolejności, przeczytanie zrekonstruowanego tekstu wiersza i narysowanie do niego ilustracji.

Zbieramy kasztany
Zbieramy kasztany,
robimy w nich dziurki,
a wtedy je można
nawlekać na sznurki.
Tak robi się lejce,
naszyjnik z korali.
Kasztany, kasztany
będziemy zbierali.

Następnie dziecko musi przeczytać pytania i udzielić na nie odpowiedzi. Kolejnym zadaniem jest znalezienie i zakreślenie 10 słów, które można wykorzystać do opisania jesieni (hojna, deszczowa, pochmurna, słoneczna, złotowłosa, figlarna, urocza, kolorowa, ponura, marzycielska). Zadanie rozwinie zasób słownictwa, umiejętność obserwacji, umożliwi poznawanie otaczającego świata oraz ćwiczenie płynnej mowy.

OCENA ZADANIA
5.00
(2 ocen)
Liczba pobrań 196