Pomocnicze części mowy
LICZBA ZADAŃ | 19 |
LICZBA DNI | 5-7 |
ZALECANO DZIENNIE | 3-4 zadania |
WIEK DZIECKA | 8-9 lat |
RANKING |
Niniejszy zeszyt ćwiczeń zawiera 20 ciekawych zadań w celu pogłębienia wyobrażeń o takich pomocniczych częściach mowy jak przyimek i spójnik. Konsekwentne wykonywanie zadań pomoże dziecku w nauczeniu się rozróżniania tych części mowy, a także określania ich roli w połączeniach wyrazowych i zdaniach.
Wykonywanie zadań zeszytu ćwiczeń „Pomocnicze części mowy” w ciągu tygodnia pomoże dziecku w usprawnieniu umiejętności rozróżniania samodzielnych i pomocniczych części mowy, uświadomieniu powiązań wzajemnych między nimi, a także w usprawnieniu ortograficznych i punktacyjnych umiejętności i nawyków. ..
Wykonując zadania niniejszego zeszytu ćwiczeń, dzieci będą mogły rozwijać umiejętność trafnego wykorzystywania przyimków i spójników w języku pisanym i mówionym, analizowania, porównywania, uogólniania zjawisk językowych, udoskonalą umiejętności poprawnej pisowni.
Zadania zeszytu ćwiczeń są oferowane z umiarkowanym poziomem komplikowania: od najłatwiejszych do najbardziej złożonych, co zapewnia możliwość oceniania poziomu ukształtowania umiejętności i nawyków dziecka, stwierdzenia obecnych luk i zapewnienia ich usunięcia.
Pracę z zeszytem ćwiczeń można rozpocząć w dowolnym momencie, w dogodnym dla dziecka tempie, od pierwszego zadania. Należy jednak pamiętać, że dziecko nie powinno być przeciążone.
Jeśli dziecko wykonuje zadania z łatwością, opracuj z nim wszystkie zadania aż do ostatniego, aby się upewnić, że w jego wiedzy nie ma luk. W takim przypadku dziecko może ukończyć wykonywanie zeszytu ćwiczeń szybciej niż zaplanowano i przejść do następnego zeszytu ćwiczeń „Uogólnienie opanowanej wiedzy o częściach mowy”.
Po wykonaniu zadań niniejszego zeszytu możesz nagrodzić dziecko specjalnym dyplomem, który będzie stanowić wyraz uznania za rzetelne i umiejętne wykonywanie zadań oraz potwierdzenie nabycia przez dziecko takich niezbędnych do dalszej nauki umiejętności behawioralnych jak pracowitość, schludność i samodyscyplina.
Materiały zeszytu ćwiczeń są opracowane zgodnie z obowiązującymi programami edukacyjnymi i sporządzone zgodnie z zasadą ciągłości (od prostego do złożonego), a zadania są ustrukturowane w taki sposób, aby pomóc dziecku opanować wiedzę o pomocniczych częściach mowy.