Ocena programu

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100
LICZBA ZADAŃ 42
LICZBA DNI 11-14
ZALECANO DZIENNIE 3-4 zadania
WIEK DZIECKA 7-8 lat
RANKING
5.00
(1 oceny)

Zeszyt ćwiczeń zawiera 42 ciekawe zadania, sekwencyjne wykonanie których pomoże dziecku w ciekawy i swobodny sposób doskonalić umiejętność stosowania pamięciowych i pisemnych technik dodawania i odejmowania w zakresie pierwszej setki.

Wykonania zadań z programu nauczania „Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100” w ciągu dwóch-trzech tygodni pomoże dziecku pogłębić wiedzę o związku między dodawaniem i odejmowaniem, nauczy znajdować nieznane składniki działań oraz stosować zasady odwrotnych działań arytmetycznych. Opanowanie tych umiejętności jest jednym z ważnych etapów przygotowawczych do rozwiązywania różnego rodzaju zadań i równań ze zmiennymi. ..

Pierwsze trzy zadania w zeszycie ćwiczeń są przeznaczone do sprawdzenia wcześniej nabytej wiedzy na temat działań arytmetycznych, więc jeśli dziecko ma trudności z ich wykonaniem, może przejść do prostszych programów nauczania, aby poprawić swoje umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie drugiego dziesiątka: „Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20”.

Jeśli dziecko bardzo dobrze radzi sobie z zadaniami, opracuj z nim program, aż do ostatniego zadania, aby upewnić się, że umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 100 są ukształtowane. W takim przypadku dziecko może ukończyć program szybciej, niż przewidziano. 

Pamiętaj, że głównymi podstawami pomyślnego zakończenia programu są regularność i konsekwentność. Wszystkie zadania są możliwe do wykonania i przedstawione od najłatwiejszych do najtrudniejszych (o umiarkowanym wzrostu poziomu zaawansowania), co pozwala na łatwe wykonanie 2-3 zadań dziennie.

Pracę z programem można rozpocząć w dowolnym momencie, we właściwym dla dziecka tempie, zaczynając od pierwszego zadania. Nie spiesz się z wykonaniem wszystkich zadań naraz. Pamiętaj, aby nie przeciążać dziecka.

Po zakończeniu programu możesz nagrodzić dziecko specjalnym dyplomem, który będzie wyróżnieniem za sumienne i sprawne wykonanie zadań oraz potwierdzeniem, że dziecko nabyło takich niezbędnych w dalszej edukacji umiejętności zachowania jak pracowitość, schludność i samodyscyplina. 

Program jest opracowany zgodnie z Państwowym standardem kształcenia podstawowego i aktualnymi programami edukacyjnymi, z zachowaniem zasady ciągłości (od prostego do złożonego), a zadania są ułożone w taki sposób, aby pomóc dziecku opanować umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 100.