Dzień i noc – aplikacja interaktywna dla dzieci
Proponujemy pomysł na wykorzystanie papierowych talerzy w twórczości. Projekt jest skierowany na rozwój fantazji
Jeśli po wyjeździe w teren pozostały talerze papierowe, można je wykorzystać w ciekawy sposób. Zrób razem z dzieckiem nie zwykłą aplikację, tylko konstrukcję dwuwarstwową z okienkiem, przez które po kolei będą przeglądały słońce i księżyc. Miłe bohaterowie polepszą humor i wywołają dziecięcy uśmiech. Ponieważ projekt jest powołany do rozwoju fantazji, można łączyć też inne tematy przeciwne tematy: zimę i lato, miasto i wieś, sylwetki chłopca i dziewczynki, etc.
Materiały:
- para talerzy z papieru;
- żółta i błękitna kolorowa tektura;
- ołówek;
- mazaki;
- nóż makietowy;
- linijka;
- nakrętka (albo od starego ołówka klejącego, albo od butelki plastikowej).
Przebieg prac:
Weź pierwszy papierowy talerz. Za pomocą ołówka i linijki narysuj po środku linię poziomą. W samym centrum obramuj swoją nakrętkę, dorysuj taki sam obwód ale już większy, na odległości około pół centymetra od pierwszego koła.
Narysuj łuk i za pomocą noża makietowego wytnij okienko, jak to jest pokazane na Zdjęciu 2. Zwróć uwagę, że nakrętka powinna być wkładana do otworu i nie wypadać stamtąd. Wycięty sektor wykorzystaj, jako szablon: przyłóż do błękitnej tektury na odwrocie, obramuj oraz wytnij. Będzie to błękitne niebo, które można od razu przykleić do podstawy.
Dalej, stwórz słońce na żółtej tekturze: obramuj na odwrocie dwa okrągłe przedmioty o różnych średnicach, albo też skorzystaj z cyrkla. Odległość od mniejszego do większego koła wypełnij promykami. Z tektury wytnij chmurki – parę jasnych oraz jedną ciemną.
Teraz wyłóż aplikacje na podstawie (cały talerz): po jednej stronie ciemne tło, księżyc i gwiazdki, a po drugiej – błękitne niebo, chmurki i słoneczko. W środku wytnij otwór zgodny z rozmiarem nakrętki. Nałóż z góry talerz o wyciętym okienku, połącz je razem za pomocą nakrętki. Dalej przekręć górną warstwę – przez okienko będzie przeglądała raz nocna, raz dzienna część twojej aplikacji.