Ocena programu

Zadania na ferie (1 klasa)

Zadania na ferie (1 klasa)
LICZBA ZADAŃ 30
LICZBA DNI 14
ZALECANO DZIENNIE 2 zadania
WIEK DZIECKA 6-7 lat
RANKING
5.00
(2 ocen)

Świąteczny zeszyt ćwiczeń „Zadania na ferie (1 klasa)” pomoże dorosłym rozsądnie zorganizować wypoczynek dla swojego dziecka na święta zimowe, a maluchom – w ciekawy i pożyteczny sposób spędzić pierwsze ferie w swoim życiu.

Zeszyt ćwiczeń jest sporządzony dla uczniów 1 klasy. Zadania zeszytu ćwiczeń pomogą dzieciom w postaci gry udoskonalić umiejętności czytania, liczenia, rysowania itd. W toku pracy nad zadaniami dziecko utrwali znajomość nazw kolorów, dowie się o symetrii w przyrodzie, nauczy się jednocześnie rysować obiema rękami, wymyśli własne wizerunki zimowe. ..

W toku zabawy dziecko powtórzy wiedzę opanowaną w toku pierwszego semestru w szkole, wykorzysta uzyskaną wiedzę w praktyce, popracuje nad usprawnieniem nowych umiejętności (pisanie, czytanie, liczenie).

Aby ferie pozostawiły w pamięci dziecka niezapomniane jaskrawe wrażenia, przyczyniły się do jego rozwoju, zachowania i wzmocnienia zdrowia, zalecamy w kręgu rodzinnym zawczasu ułożyć plan wypoczynku i rozkład dnia w ciągu wakacji, sporządzić kalendarz wykonania zadań ze świątecznego zeszytu ćwiczeń.

Wspólne planowanie przez dorosłych i dziecko wypełnionego treściami czasu ferii zapewni maluchom możliwość robienia ulubionych rzeczy, odprężenia się od napiętej nauki szkolnej, nauczenia się samoorganizacji i odpowiedzialności. 

Dorosłym warto codziennie się interesować, jak minął dzień dziecka, nad jakimi zadaniami ono pracowało, jakie wrażenia odniosło. Dobrą rodzinną tradycją będzie wspólne wykonanie poszczególnych zadań zeszytu, stworzenie domowej wystawy rysunków.

Duża ilość zadań zeszytu ćwiczeń ma tematykę świąteczną, co pomoże w stworzeniu świątecznej atmosfery w rodzinie. Zadania zeszytu są ustrukturowane w taki sposób, że różne rodzaje aktywności przeplatają się i łączą: rysowanie – z logiką, czytanie i pisanie – z zadaniami twórczymi, matematyka – z kształtowaniem umiejętności grafomotorycznych i tak dalej.

Jeżeli dorośli wspólnie z dzieckiem będą tworzyć własną kolejność wykonywania zadań, należy brać pod uwagę powyższą zasadę, unikając monotonii i powtarzania się ćwiczeń tego samego typu.

W toku opracowywania zeszytu należy uwzględniać chęci i zainteresowania dziecka. Ważne jest przestrzeganie rozkładu pracy ucznia czy uczennicy, działanie bez zmuszania i przeciążania dziecka.

Po wykonaniu wszystkich zadań możesz nagrodzić dziecko specjalnym dyplomem, który będzie wyrazem uznania za rzetelne i umiejętne wykonywanie zadań oraz potwierdzeniem nabycia przez dziecko takich niezbędnych do dalszej nauki umiejętności behawioralnych jak pracowitość, schludność i samodyscyplina.