Słodka arytmetyka: uczymy się dodawania
W projekcie w sposób poglądowy jest pokazano, jak można dodawać liczby w atrakcyjnej i dostępnej postaci gry.

Proponujemy opowiedzieć dziecku o składnikach i zademonstrować proces otrzymania sumy w sposób poglądowy. W tym celu robimy niewielkie pole do gry i rozdajemy zadania. W grę matematyczną mogą grać kilka małych zawodników.
Materiały:
- papier;
- ołówek;
- nożyce;
- kostka do gry;
- zefirek do żucia.
Przebieg:
Narysuj i wytnij z papieru kilka dużych kubków. Za pomocą linii pionowej rozdziel każdego z nich po środku. Po lewej stronie od linii będziemy rozmieszczać pierwszy składnik, a po prawej zaś – drugi.
Zawodnik ma rzucić kostkę i policzyć, jaka ilość kropeczek wypadła na górnej ścianie kostki. Po tym trzeba będzie wziąć odpowiednia ilość zefirków (można je zamienić na cukierki albo orzeszki) i położyć je na lewej połówce kubka. To będzie pierwszy składnik.
Drugi składnik wyliczamy i rozmieszczamy w ten sam sposób: rzucamy kostkę, odliczamy i rozmieszczamy zefirki po prawej stronie od linii. Po tym otrzymujemy sumę – po prostu przeliczamy wszystkie przedmioty znajdujące się na polu do gry.
Jeśli gra kilku zawodników, każdy z nich posiada własne papierowe pole, a kostkę oni rzucają po kolei. Po to, aby przećwiczyć jeszcze też pamięć wzrokową, zalecamy od razu zapisywać zadania z liczbami na oddzielnej kartce. Pod koniec gry, jeśli maluchy prawidłowo policzyły wszystkie zadania, zaproponuj im przekąskę słodkimi obiektami „arytmetycznymi”.