Aplikacje
Oceń publikację

Przenosimy bohatera na papierowe opakowanie

Jak za pomocą projektu możemy rozwinąć kreatywność? Za pomocą niezwykłej aplikacji na papierowym opakowaniu!

Przenosimy bohatera na papierowe opakowanie

Proponujemy wybranie bohatera, pochodzącego z kultury masowej i wcielenie jego cech charakterystycznych na papierze wzorniczym. Może to na przykład być bohater z książki, filmu, kreskówki albo komiksu. Aplikacja wyjdzie jaskrawą i wielowarstwową, a w trakcie jej wykonania dziecko przećwiczy takie jakości jak spostrzegawczość, poszukiwanie analogii i podejście kreatywne.

Materiały:

  • niewielkie papierowe opakowanie;
  • kolorowy papier dwustronny;
  • nożyce;
  • klej.

Proces:

W postaci bohatera naszego projektu wybraliśmy potwora Frankensteina i dodaliśmy jemu sympatyczniejszych cech. Wyszła nam dziecięca ilustracja, wykonana w technice aplikacji. A na dodatek ona może też się poruszać, szeleścić, powiększać się w objętości.

Aby wykonać podobny projekt, ważne jest wyodrębnienie u bohatera takich cech charakterystycznych jak kolor skóry, kształt fryzury i kolor włosów, elementy odzieży i kształt ust. Zaczynamy od warstwy dolnej — oklejamy jedną stronę opakowania zielonym kolorem. Dalej wygładzamy dno opakowania i też oklejamy zielonym.

Po tym przyklejamy koszulkę albo podkoszulek w kolorze pomarańczowym. Dodajemy dwa ciemne trójkąty aby wyszła marynarka. Jeśli na dole jest za dużo miejsca, można przykleić pomarańczowy guzik.

Teraz zabieramy się do stworzenia ust. Usta nasz bohater ma duże i niezgrabne, dlatego podklejamy względnie duży czerwony prostokąt na jedną ze stron tak, aby jego część ukrywała się pod warstwą spłaszczonego dna. Wybieramy kształt zębów i utrwalamy je na swoich miejscach.

Pozostają nam już szczegóły — oczy, brwi, fryzura. Kiedy wszystkie części twarzy okażą się na swoich miejscach, możemy zacząć eksperymentowanie z wyrobem. Możemy włożyć rękę do opakowania i zabawić się w teatr lalek. A możemy też wziąć za tylną warstwę i zacząć nią poruszać — wtedy nasz bohater będzie szeleścić i poruszać głową.

Spróbuj razem z dzieckiem stworzyć taką aplikację i zobaczysz jakie zdziwienie wywoła gotowy wyrób.

Gość
Oceń publikację